Gå til hovedindhold
Du er her:

Center for Økonomi og Indkøb

Tværgående center

Centerchef

René Rasmussen

  • rrm@ltk.dk
  • 21 77 77 28

Hovedansvarsområder

  • Koncernstyring af økonomiområdet
  • Understøtter organisationen i økonomi-, udbuds- og indkøbsopgaver
  • Budget og regnskab, herunder budgetanalyser og løbende økonomiopfølgning på alle fagområder
  • Finans, regnskab og anlægs-økonomistyring
  • Bogholderi
  • Dataanalyse

Antal ansatte

Centeret har ca. 50 ansatte.

Centerets afdelinger og ansvarsområder

  • Politiske udvalg, som serviceres af Center for Økonomi og Indkøb
    • Kommunalbestyrelsen
    • Økonomiudvalget
  • Økonomistyring og Dataanalyse
    • Udarbejdelse af styringsprincipper og udvikling af den strategiske økonomistyring
    • Styring og koordinering af budgetprocessen
    • Budgetlægning på alle fagområder (drift) i samarbejde med fagcentrene
    • Løbende budgetopfølgning - herunder udarbejdelse af forventet regnskab og koncernopfølgninger
    • Controlling af fagområderne og understøtte centerchefer i forhold til budgetansvar og økonomisk styring
    • Udarbejdelse af økonomiske analyser, nøgletal, benchmark mv.
    • Ledelsesinformation
    • Økonomisk sagsbehandling i udvalgssager
    • Formidling af den økonomiske forvaltning i kommunen.
  • Finans og Regnskab
    • Finansiel styring – likviditet, gæld, kapitalforvaltning, bankforretninger
    • Skat, tilskud og udligning
    • Intern revision og samarbejdet med den eksterne revision
    • Anlæg og salg - økonomistyring, herunder økonomi i udvalgssager
    • Regnskab, centralt bogholderi og statsrefusion
    • Boligindskudslån, lån til ejendomsskat før 2024
    • Opkrævning af tilgodehavender
    • Systemansvarlig for løn- og økonomisystem, support og undervisning i økonomisystem
    • Ansvarlig for linieorganisationssystem (LOS).
  • Udbud og Indkøb
    • Udbud, tilbudsindhentning, forhandling af kontrakter om køb af varer og tjenesteydelser
    • Entreprise- og udbudsjuridisk bistand og rådgivning
    • Konkurrenceudsættelse/udlicitering
    • E-handelssystem, herunder uddannelse og support af brugere
    • Compliance
    • Indkøbsanalyser
    • Kontraktstyring på tværgående indkøbsområder
    • Bistand til centrenes kontraktstyring efter nærmere aftale
    • Retningslinjer for udbud og retningslinjer for indkøb
    • Samarbejde om udbud og indkøb med andre offentlige udbydere.