Gå til hovedindhold
Du er her:

Kultursalen på Lundtofte Skole

Her kan du finde praktisk information om lån af kultursalen på Lundtofte skole. Orienter dig på siden her inden du afholder dit arrangement.

Husk kultursalen er SELVBETJENT og uden bemanding

Videogennemgang af Lundtofte Skole og Kulturcenter

Praktisk information

  • Lokaler til rådighed

    I booking af kultursalen via Foreningsportalen er der adgang til følgende lokaler.

    • Foyerområdet ved hovedindgang
    • Kultursalen m. trappesiddepladser (175-200 pladser) 
    • Bagscene i stuen (lokale 0.059)
    • Lille tekøkken (lokale 0.070). Det forventes af brugerne, at der medbringes eget service, da tekøkkenet er begrænset i størrelse og udstyr.
    • Stoledepot (0.053)

    Se vejledning til hvordan du booker kultursalen på Lundtofte Skole

    Evt. besigtigelse af kultursalen skal aftales med Fritid, Idræt og Sekretariat. 

    Visning over lokalerne og indgangen som medfølger i bookingen af Kultursalen på Lundtofte Skole

     

  • Færden

    Adgang til kultursalen sker via hovedindgangen. Opmærksomheden henledes på, at hovedindgangen også er indgang til biblioteket. Der kan derfor optræde biblioteksgæster i hovedindgang og foyerområdet.

    Lundtofte skole og Kulturcenter er røg- og alkoholfri områder. Der kan forespørges om godkendelse af alkoholindtag i forbindelse med særlige arrangementer.

    Det er ikke tilladt at færdes beruset/påvirket på skolen og i kulturcentret.

    Handicapvenlig indgang ved hovedindgang og handicaptoilet i stuen og 1. sal.

    Bom i skolegården kan låses op af servicevagten, så der kan køres udstyr ind til kultursalen. Dette skal bestilles via "tilbehør" ved booking. Skolegården er kun til midlertidig standsning, og parkering findes andetsteds.

    Færden i strid med retningslinjerne kan medføre bortvisning eller udelukkelse. Lundtofte Skole og Kulturcentres personale fortolker reglerne. Evt. bortvisning skal ske i dialog med Fritid, Idræt og Sekretariat.

    Det er ikke tilladt at medbringe dyr på skolens indendørs arealer.

  • Arrangementstype

    I booking af kultursalen i foreningsportalen fremgår en aktivitetsliste over godkendte arrangementer, herunder:

    • Koncerter, generalforsamlinger, foredrag, møder.
    • Max 523 personer i salen og foyerområde.
  • Udstyr

    Udstyr, der er tilgængelig i kultursalen

    • Netværk tilgås med kommunens åbne wi-fi. Ved tilslutning sendes en sms-kode.
    • Scenetæppe og mørklægning
    • Foldevæggen er som udgangspunkt trukket for, hvis den skal trækkes fra, skal det bestilles i bookingen via. "Tilbehør", da foldevæggen skal håndteres af kyndige.
    • Bom i gården er som udgangspunkt låst, hvis den skal låses op, skal dette tilføjes i bookingen via. "Tilbehør".

    Betjening af udstyr

    Mørklægning af kultursalen tryk på ”pil op eller ned” symbolet, som tilgås på kontaktpanelet ved foldevæggens ene ende.

    På kontaktpanelet kan du også betjene lyset. Tilsvarende sidder der et kontaktpanel i foyeren, der betjener lyset.

    Det er muligt at anvende projektoren og lydanlæg mod betaling (se takster). Projektoren tændes ved at trykke på kontaktpanelet og kan kobles på PC/smartphone.

    Lydanlæg betjenes ved kontaktpanelet, hvor lydniveau justeres og tændes/slukkes. Der hører en mikrofon og et headset til anlægget. Mikrofonerne forefinde enten i salen eller i bagscenerummet. 

  • Stole og borde
    • Der kan bestilles op til 200 stole i intervaller af 50 via "Tilbehør".  Brugerne skal selv sætte stole op i de orange felter vist på tegningen og skal sættes sammen i rækker. De grønne felter er flugtveje og skal være frie. 
    • Brugerne skal nedtage stole igen og stable stolene i tårne af 12 stk.
    • Der er adgang til 15 klapborde, der er placeret i bagscenerummet.
    • Borde kan tilføjes i "tilbehør", hvor der vil være låst op til depot med 15 borde
  • Forplejning

    Det er muligt at bestille forfriskninger hos Den Blå Café, som holder til i Lyngby Idrætsby. Kontakt Den Blå Café for at høre nærmere om pris og udbud.

    Kultursalen er ikke beregnet til spisning, men forfriskninger såsom drikkelse og snacks må indtages.

  • Oprydning

    Sale og lokaler skal ryddes op efter brug inden for den bookede tid, så salen og lokalerne er klar til de næste brugere. Der står en kost til rådighed i bagscenelokalet, og skrald deponeres til affaldssortering i skuret bag boldburet i skolegården.

    Husk at slukke lyset og køre mørklægningsgardiner op.

  • Sikkerhed

    Af hensyn til alarmer og aflåsning af Lundtofte skole og Kulturcenter er det vigtigt, at brugere og gæster kun er i lokalerne i den bookede tid.

    Skulle der mod forventning starte en alarm, kan servicevagten træffes på tlf. 45 97 31 12, spørg efter at tale med Servicevagten i Lyngby-Taarbæk Kommune.

    Opleves uhensigtsmæssig adfærd kontakt da venligst også servicevagten.

    Opleves der problemer med adgang til faciliteter kontakt da venligst også servicevagten.

  • Parkeringsforhold

    Der er begrænset parkeringsmuligheder ved kulturcentret.

    • Parkering ved bygningerne ved Lundtofte skoles indskolingen, indkørsel fra Nøjsomhedsvej
    • Parkering langs vejen ved Lundtoftevej
    • Parkeringsplads på hjørnet af Lundtoftevej og S. Willumsens Vej
    • Parkeringsplads ved Lundtoftehallen
    • Ingen parkering i skolegården (kun til midlertidig standsning ift. med udstyr)
  • Takster
    • Folkeoplysende foreninger pr. udlejning 0 kr.
    • Lokale foreninger (ikke-folkeoplysende foreninger) pr. udlejning 2.530,00 kr.
    • Foreninger fra andre kommuner pr. udlejning 3.250,00 kr.
    • Kommerciel udlejning pr. udlejning 11.410,00 kr.
    • Av-udstyr 1.200 kr.

    Efter regning:

    • Har brugerne ikke nedtaget stole eftersendes en regning for merarbejde for servicevagten
    • Ekstra rengøring efter regning