Faglige metoder
Her kan du læse om de forskellige faglige metoder Lyngby-Taarbæk Kommune anvender i skoler og dagtilbud
Inklusion
Inklusion handler om, at så mange børn som muligt udvikler sig og trives inden for rammerne af det almene dagtilbud og den almene folkeskole. Ved at skabe og udvikle gode fællesskaber i dagtilbud og skole kan flere børn deltage i, trives og udvikle sig i de almene børnemiljøer. Lyngby-Taarbæk Kommune arbejder målrettet for at styrke inkluderende fællesskaber i dagtilbud og skole.
SAL - Systemisk analyse af læringsmiljøer
SAL understøtter en systematik, hvor de professionelle aktivt udvikler deres egen og fælles praksis ud fra undersøgelse af flere perspektiver. SAL bygger på den systemiske forståelse og introducerer en systematisk tilgang til refleksion over handlemuligheder i egen pædagogisk praksis.
Sprogvurdering og sprogstimulering
Vi har stor opmærksomhed på den tidlige sproglige indsats. Sproglige kompetencer har stor sammenhæng med god inklusion i fællesskabet, og vi ønsker et rigt og udviklende børne- og ungeliv for alle i kommunen
Tosprogsindsats
Vi vægter indsatsen for tosprogede elever fra 0-10. klasse højt