Center for Politik og Organisation
Tværgående center
Centerchef
Nina B. Kragesteen
- ninkr@ltk.dk
- 21 77 63 31
Hovedansvarsområder
- Betjening af borgmester, kommunalbestyrelse og politiske udvalg
- Betjening af ledelsen, herunder direktion, koncernchefgruppe og lederkreds
- Personalejura, arbejdsmiljø og MED-organisation
- Løn- og personaleadministration
- HR-udvikling
- Juridisk kontor
- Digitalisering
- IT-drift, informationssikkerhed og GDPR
- Kommunikation og presse
- Strategi, fundraising og borgerinddragelse
Antal ansatte
- Centeret har ca. 90 ansatte
Centerets afdelinger og ansvarsområder
- Kommunalbestyrelsen
- Økonomiudvalget
- Byplanudvalget
- Dagtilbudsudvalget
- Forebyggelses- og Socialudvalget
- Kultur- og Fritidsudvalget
- Skoleudvalget
- Teknikudvalget
- Ældre- og Omsorgsudvalget
- §17, stykke 4 udvalg om Bæredygtighed
- Betjening af borgmester kommunalbestyrelse samt de politiske udvalg
- Betjening af direktion og koncernchefgruppe, samt lederkredsens møder og aktiviteter
- Tværgående strategiske samarbejder, herunder KKR, 4K, Vidensby mv
- Projektledelse i IT-system- og digitaliseringsprojekter større IT-anlægsprojekter - tværgående eller på konkrete fagområder
- Faciliterer tværgående forum og samarbejde om vores digitale udvikling og mind-set, samt initierer nye digitale muligheder både tværgående og med konkrete fagområder.
- Lønadministration, herunder lønudbetaling og tjenestemandspension
- Personaleadministration, herunder ansættelser, orlov og arbejdstid
- Feriekort og dagpengerefusion
- Udbetaling af ydelser ift. serviceloven
- Vejledning og rådgivning til alle enheder om løn- og personaleadministrative spørgsmål
- Support og undervisning i forhold til lønsystem.
- Personalejura, personalejuridisk rådgivning og sagsbehandling
- Personalepolitik
- Det rummelige arbejdsmarked
- Kontorelevuddannelse.
- Intern og ekstern kommunikation, herunder presse, branding, intranet, hjemmeside og diverse sociale medier
- Grafisk arbejde (inkl. trykkeri) samt sikre brugen af designmanualen
- Strategi og styring, herunder koncernstrategi, årsaftaler, projekt- og porteføljestyring, samt ledelsesinformation
- Trivselsundersøgelse, medarbejderudvikling, rekrutteringsprocesser og samarbejdsformer, sygefraværsindsats, krisehåndtering samt beredskab mm
- Tværgående ledelsesudvikling, herunder lederevalueringer, lederkredsens årlige møder, seminarer m.m.
- Proces- og facilitering i forbindelse med både interne og eksterne processer og projekter, fx borger- og brugerinddragelse
- Fundraising på tværs af kommunen
- Arbejdsmiljø
- Arbejdsskadeadministration
- Det rummelige arbejdsmarked
- MED-organisationen – sekretariat for Hoved-MED og Tværgående Administrativt MED-udvalg
- Ledelsesunderstøttelse og tværgående opgaver i CØI.
- Sekretariatsfunktionen for Huslejenævnet, Beboerklagenævnet, Bevillingsnævnet og Hegnssynet
- Frikøb ved hjemfaldspligt og tillægskøbesum
- Spørgsmål vedrørende bopælspligt
- Tilsynet med de almene boliger
- Koordinationen af kommunens forsikringer
- Køb og salg af kommunens faste ejendomme
- Udviklingsprojekter, udbygningsaftaler, diverse problemstillinger ift. fast ejendom, erhvervslejeret, boliglejet m.v.
- Deklarationer om ledninger, rør m.v.
- Konsulentbistand til den samlede forvaltning, kommunalbestyrelse og borgmester indenfor jura i bred forstand. Dette omfatter blandt andet kommunalret og rammerne for offentlig forvaltningsvirksomhed
- Undervisning internt i forskellige juridiske emner
- Rådgivning om kontraktuelle forhold, fortolkning af særlovgivninger indenfor de enkelte forvaltningsområder, tvister, retssager, tilsynssager og ombudsmandssager
- Sekretærfunktionen ved Kommunalbestyrelsesmøder
- Servicedesk for alle interne IT-brugere i kommunen
- Drift og overvågning af IT-løsninger for medarbejdere og folkeskoleelever i kommunen (netværk, servere og systemer)
- Løbende udvikling af kommunens systemlandskab
- Understøttelse af IT-governance
- Netværk på de kommunale institutioner
- Understøttelse af organisationens arbejde med GDPR samt cyber- og informationssikkerhed, herunder ansvarlige for bl.a. træningsforløb i form af e-learningsforløb og workshops, udvikling og vedligeholdelse af politikker, principper og retningslinjer på området samt løbende kommunikation til hele organisationen
Center for Politik og Organisation - Afdeling: Politik og Digitalisering
Kontakt
Personlig henvendelse
Mandag | 09:30 – 15:00 |
---|---|
Tirsdag | 09:30 – 15:00 |
Onsdag | 09:30 – 15:00 |
Torsdag | 09:30 – 16:30 |
Fredag | 09:30 – 13:00 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
Lukket Åben
Telefontider
Mandag | 09:00 – 15:30 |
---|---|
Tirsdag | 09:00 – 15:30 |
Onsdag | 09:00 – 15:30 |
Torsdag | 09:00 – 17:00 |
Fredag | 09:00 – 13:30 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
Lukket Åben
Lyngby Rådhus
Lyngby Torv 17
2800 Kgs. Lyngby