Gå til hovedindhold

Trivsel på Fuglsanggårdsskolen

På Fuglsanggårdsskolen ønskes det, at elevernes selvværd bliver styrket. Som en forudsætning for læring og tryghed, og som et mål i sig selv. Derfor arbejdes der forebyggende i klasserne med værdier, regler og holdninger.

Indhold

    Værdier

    Udvikling af ansvarlighed og respekt for sig selv og andre er en del af den enkeltes hverdag og foregår i dialog mellem skole og hjem.

    Alle ansatte på Fuglsanggårdsskolen er forpligtet til at arbejde på at opbygge sociale kompetencer hos alle børn/unge samt at modarbejde mobning.

    Vi forventer, at alle forældre støtter skolens bestræbelser på at opbygge positive sociale kompetencer hos alle børn/unge samt at modarbejde mobning.

    Indsats og praksis

    • I indskolingen er der ekstra fokus på - og tid til - samarbejdet mellem lærer, pædagog og SFO
    • Vi bruger klassemødet som et systematisk værktøj til at forebygge og oparbejde sociale kompetencer – fremgangsmåden ændrer dog karaktér i de ældre klasser
    • Generel stor opmærksomhed på det konstante sociale arbejde. Både i læringsrummet og i pauserne
    • Den årlige undervisningsmiljøundersøgelse bliver evalueret og brugt konstruktivt
    • LKT arbejdet (Læring, Kontakt og Trivsel) er lagt ud til hvert enkelt team med tilhørende ressourcer
    • Der ligger en handleplan, hvis man alligevel konstaterer mobning

    Antimobbestrategi

    Hvis du som elev eller forælder oplever mobning på skolen, skal du fortælle det til din klasselærer/ primærpædagog, eller til ledelsen.

    Samværsregler

    På skolen findes to grundlæggende principper: Pas på hinanden! Pas på tingene!

    Vurderings -og handleplan

    Læs mere om vurderings -og handleplan

    Værdi og målsætning

    Læs mere om værdi og målsætning

    Skoleudviklingssamtale

    Her finder i notat fra seneste skoleudviklingssamtale