Trivsel på Fuglsanggårdsskolen
På Fuglsanggårdsskolen ønskes det, at elevernes selvværd bliver styrket. Som en forudsætning for læring og tryghed, og som et mål i sig selv. Derfor arbejdes der forebyggende i klasserne med værdier, regler og holdninger.
Værdier
Udvikling af ansvarlighed og respekt for sig selv og andre er en del af den enkeltes hverdag og foregår i dialog mellem skole og hjem.
Alle ansatte på Fuglsanggårdsskolen er forpligtet til at arbejde på at opbygge sociale kompetencer hos alle børn/unge samt at modarbejde mobning.
Vi forventer, at alle forældre støtter skolens bestræbelser på at opbygge positive sociale kompetencer hos alle børn/unge samt at modarbejde mobning.
Indsats og praksis
- I indskolingen er der ekstra fokus på - og tid til - samarbejdet mellem lærer, pædagog og SFO
- Vi bruger klassemødet som et systematisk værktøj til at forebygge og oparbejde sociale kompetencer – fremgangsmåden ændrer dog karaktér i de ældre klasser
- Generel stor opmærksomhed på det konstante sociale arbejde. Både i læringsrummet og i pauserne
- Den årlige undervisningsmiljøundersøgelse bliver evalueret og brugt konstruktivt
- LKT arbejdet (Læring, Kontakt og Trivsel) er lagt ud til hvert enkelt team med tilhørende ressourcer
- Der ligger en handleplan, hvis man alligevel konstaterer mobning
Antimobbestrategi
Hvis du som elev eller forælder oplever mobning på skolen, skal du fortælle det til din klasselærer/ primærpædagog, eller til ledelsen.
Samværsregler
På skolen findes to grundlæggende principper: Pas på hinanden! Pas på tingene!
Vurderings -og handleplan
Læs mere om vurderings -og handleplan
Værdi og målsætning
Læs mere om værdi og målsætning
Skoleudviklingssamtale
Her finder i notat fra seneste skoleudviklingssamtale