Refusion af lægeregninger
Er du medlem af sygesikringsgruppe 2, kan du få refunderet din regning fra læge og speciallæge fra kommunen. Beløbet svarer til tilskuddet fra den offentlige sygesikring, som man modtager, når man er medlem af sygesikringsgruppe 1.
Hvordan foregår det og hvad kan du få refunderet?
Har du har været hos læge eller speciallæge uden overenskomst med den offentlige sygesikring, kan du få sygesikringens tilskud tilbage, når du er medlem af sygesikringsgruppe 2.
Dette gælder, uanset om du får behandling hos en alment praktiserende læge eller hos en speciallæge, fx ørelæge eller halslæge.
Vær opmærksom på, at du ikke får tilskud til din behandling hos læger og speciallæger med overenskomst (og dermed ydernummer).
Priserne for læger og specialister kan variere. Derfor kan prisen hos lægen være højere end tilskuddet fra sygesikringen. Du skal selv betale det, der overstiger tilskuddet fra det offentlige.
Følgende refunderes ikke: Regninger til kiropraktorer, tandlæger og ernæringseksperter/diætister.
Der ydes ikke tilskud til behandling hos læger og speciallæger med overenskomst (som har et ydernummer).
Du skal sende os den eller de regninger, som du selv har betalt, sammen med kvitteringen for betalingen.
Du kan sende os den betalte regning fra lægen/specialisten eller scanne regningen og sende den med digital post. Du kan se adressen ude til højre i den røde kontaktboks.
Når vi har behandlet din henvendelse, vil det beløb, som du har ret til at få refunderet, blive indsat på din NemKonto inden for 15 arbejdsdage.
Vær opmærksom på, at regninger, der er mere end tre år gamle, er forældede og vil derfor ikke blive refunderet. Vi opfordrer dig derfor til, at sende os regningerne med det samme. Det er i orden at sende flere regninger på én gang.
Når vi har behandlet din henvendelse, vil det beløb, som du har ret til at få refunderet, blive indsat på din NemKonto inden for 15 arbejdsdage.
Når du har modtaget refusion for din regning, får du også en opgørelse, hvor du kan se beløbet på tilskuddet fra den offentlige sygesikring og evt. restbeløbet, hvis du også skal have refusion fra Sygeforsikringen Danmark.
Kontakt
Telefontider
Mandag | 09:00 – 15:30 |
---|---|
Tirsdag | 09:00 – 15:30 |
Onsdag | 09:00 – 15:30 |
Torsdag | 09:00 – 17:00 |
Fredag | 09:00 – 13:30 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
Lukket Åben
BORGERSERVICE
Åbent for afhentning af pas
- og for booket aftaler:
Mandag | 09:30 – 15:00 |
---|---|
Tirsdag | 09:30 – 15:00 |
Onsdag | 09:30 – 15:00 |
Torsdag | 09:30 – 17:30 |
Fredag | 09:00 – 13:30 |
Lørdag | Lukket |
Søndag | Lukket |
Lukket Åben
Lyngby Rådhus
Lyngby Torv 17
2800 Kgs. Lyngby