Kvalitet og klageadgang
Dit barns skolegang skal leve op til kravene i folkeskoleloven og til kommunens politikker og strategier
Dit barns skolegang skal leve op til kravene i folkeskoleloven og til kommunens politikker og strategier
Hvis du oplever, at dit barn ikke lærer eller trives i skolen, opfordrer vi dig til at begynde dialogen med dit barns lærere, personalet i SFO'en eller klubben eller skolens ledelse.
Hvis du oplever, at I ikke kan løse problemet via dialog, kan du kontakte forvaltningen.
Hvis det forhold, du er utilfreds med ikke egner sig til dialog, eller det er et forhold, du mener, forvaltningen skal være opmærksom på, er du altid velkommen til at kontakte os.
Elever og forældre har adgang til at klage, hvis elevens skole ikke har en antimobbestrategi eller ved manglende eller utilstrækkelig reaktion ved konkrete tilfælde af problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning eller lignende. Du kan læse mere om den særlige klageadgang her.
Hvis du klager til forvaltningen, følger vi denne fremgangsmåde:
Hvis der er forhold på skolen, der skal rettes op på, følger forvaltningen op på det.
Vi bliver ind imellem spurgt, om man kan klage anonymt. Svaret er ja, det kan man.
Du skal være opmærksom på, at det er sværere at bringe forhold i orden, når vi ikke ved fx hvilken skole eller klasse, det drejer sig om.
En klage til en offentlig myndighed er ikke fortrolig. Vi følger op på alle klager.