Klagevejledning over nabo
Hvis du har problemer med din nabo eller en anden i din bebyggelse, opfordrer vi jer til at tale sammen om det.
Hvis du har problemer med din nabo eller en anden i din bebyggelse, opfordrer vi jer til at tale sammen om det.
Mange problemer kan løses let og smidigt ved at tale sammen. Måske er din nabo ikke klar over, at adfærden virker generende.
Når I taler sammen, bør du være saglig og i en god og venlig tone tage udgangspunkt i, hvad adfærden betyder for dig og dine følelser. Prøv at lade være med at virke anklagende (start med ”JEG…” i stedet for ”DU…”) og hold dig til sagen!
Hvis dette ikke lykkes og din nabo stadig er væsentligt generende for dig eller din husstand, har du mulighed for at klage over din nabo til Ejendomskontoret. De vil herefter kunne skrive til beboeren om ændring af adfærd.
Når Ejendomskontoret modtager en klage over en beboer, vil vi normalt skrive en henstilling til vedkommende om at ophøre med overtrædelsen/den generende adfærd, hvor vi advarer om, at nye klager kan medføre alvorlige retsskridt, så som indbringelse for beboerklagenævn/huslejenævn eller opsigelse af lejemålet.
Beboerklagenævn/huslejenævn kan:
Sådanne sager kan være meget langvarige og en stor belastning for alle implicerede parter.
Benyt dette skema til anmeldelse af beboerklager